Art der Publikation: Beitrag in Sammelwerk

Performance Management and Disciplinary Efficiency Comparison

Klumpp, M.
Herausgeber:
Welpe, I. M.; Wollersheim, J.; Ringelhan, S; Osterloh, M.
Titel des Sammelbands:
Incentives and Performance - Governance of Research Organizations
Seiten:
Springer International Publishing
ISBN:
978-3-319-09784-8
Schlagworte:
Human Resource Management; Innovation/Technology Management; Educational Policy and Politics; Non-Profit Enterprises/Corporate Social Responsibility
Digital Object Identifier (DOI):
doi:10.1007/978-3-319-09785-5_26
Link zum Volltext:

Performance measurement and management in universities in a disciplinary perspective is a newly established perspective due to increasing interest in line with international university rankings as well as public management concepts. From the perspectives of methodology as well as data access and quality the disciplinary performance and productivity measurement poses several severe hurdles to research and practice. This chapter outlines conceptual views as well as a data envelopment analysis for four science disciplines in German universities as well as universities of applied sciences.